מה תפקידו של עו"ד בכלל ובפורטגל בפרט?

לאורך השנים האחרונות, העולם עבר מהפכה חסרת תקדים. אם בעבר, איש עסקים נאלץ לנסוע ממקום למקום כדי לעשות עסקים מעבר לים, דבר אשר היה נחלתם של מעטים, הרי שהיום, בזכות האינטרנט, כל אחד יכול להיות בעל נכסים בכל מקום בו יבחר, בלי לצאת מהבית. יתרה מכך, אי אפשר שלא להתייחס לתנועה המרשימה של ישראלים, צאצאי היהודים שגורשו מספרד, אשר זכו בשנים האחרונות להוציא דרכון פורטוגלי, מה שלמעשה מקנה להם זכויות בפורטוגל ובמדינות נוספות באיחוד האירופי. 

עד כאן הכל טוב ויפה. אבל, כמו תמיד, כאשר אנחנו עושים עסקים בחוץ לארץ, חשוב לשמור את היד על הדופק. חשוב לשים לב לניואנסים ולפרטים הקטנים. הרי אם אתם רוצים להצליח בעסק ולא למצוא את עצמכם נגררים למערבולת נטולת שליטה, בעקבות טעויות שנעשו מתוך חוסר ידיעה, אתם צריכים לשים לב ולא לוותר על ליווי של עורך דין המתמחה במתן ייעוץ משפטי בזירה הבין לאומית. 

מה הופך את הזירה המשפטית הבין לאומית למאתגרת 

לפני שנדבר בהרחבה על האתגרים של הקהל הישראלי אל מול הזירה הבין לאומית, בואו נדבר רגע, על משמעות החוק בעולם העסקים. תפקידו של החוק, במדינה דמוקרטית, הוא לאזן בין הצרכים השונים של בני הקהילה, כדי ליצור חברה מתוקנת. בכל מדינה יש חוקים אחרים שמכתיבים את הרגולציה לעסקים, את שיעור גובה המס אותו יש לשלם למדינה וכן הלאה. בכל הנוגע למשפט בין לאומי, האתגר המרכזי הוא הניסיון לערוך השוואה בין החוקים של האזרח במדינת המוצא שלו ובין החוק במדינה בה הוא מבצע את עסקיו. למשל, במדינת ישראל שיעור גובה המס גבוה ביחס לפורטוגל. תפקידו של עורך דין במקרה הזה, הוא לעזור ללקוח לשלם רק את שיעור המס בו הוא מחויב ולא מס כפול לרשויות המס של שתי המדינות. זו כמובן רק דוגמא אחת מיני רבות, אך מקרים דומים למקרה הזה יש בשפע.

למאמר מקיף על מיסוי בפורטוגל ואמנת המס בין ישראל ופורטוגל לחצו כאן

תמונה לתבנית מיסוי בינלאומי
מיסוי בינלאומי תמונה להמחשה

האתגר הישראלי מול מערכת המשפט בפורטוגל 

האתגר איתו מתמודדים ישראלים רבים, הוא בראש ובראשונה היעדר שפה והיכרות מועטה עם התרבות המקומית. בישראל, יש תרבות יותר מקילה מבחינות רבות. ישראלים מכירים אחד את השני והרבה פעמים, בישראל אתם יכולים להסביר לפקיד או לשוטר מה אירע. לעומת זאת, בפורטוגל, היעדר הידע יכול להפוך לאירוע דרמטי, לעבירה על החוק בשגגה ולהליך משפטי שאיש לא כיוון אליו. 

מה התפקיד של עורך דין בפורטוגל ובזירה הבין לאומית 

לעשות עסקים מעבר לים זה לא מה שצריך להרתיע אתכם. אנחנו יודעים, עד כה עשינו יחסי ציבור לא מוצלחים במיוחד, אבל האמת היא, כי אם מניחים לעניין המשפטי בצד, הרי שמדובר על הזדמנות שאין סיבה לא לנצל אותה. דווקא בזכות הקידמה, הגלובליזציה, אתם יכולים ליהנות ולפתוח דלתות שלא תמיד אפשר לפתוח אותן. אבל, באותה הנשימה, חשוב לא לוותר על קבלת ייעוץ וייצוג משפטי בנושא מיסוי בינלאומי. רק עורך דין מנוסה, מומחה במשפט הבין לאומי, יכול להבטיח שתיהנו מפירות ההצלחה שלכם ולא תיכשלו בגלל בירוקרטיה שלא הייתם מודעים אליה. 

הדרך הטובה ביותר להימנע מטעויות כי להקדים תרופה למכה. ליווי משפטי צמוד לאורך הדרך, משאיר אתכם מוגנים משפטית, בזירה הבין לאומית ובפורטוגל בפרט.

המומלצים
תוכן עניינים
לשיחה עם נציג
מאמרים אחרונים
דרכון אירופאי לקטינים

דרכון אירופאי לקטינים ניתן לבקש אזרחות אירופאית לקטינים ברוב המקרים אזרחות אירופאית בעבור קטין ניתנת בירושה על ידי ההורה בירושה. למעשה מדובר באזרחות אירופאית ולא

קרא עוד »
דילוג לתוכן