נדלן בספרד ואזרחות ספרדית

האם בעלות על נכס מעניקה אזרחות או תושבות קבע?

המשבר הכלכלי שעברה ספרד בעשור האחרון הובילה לצמיחה בהזדמנויות למשקיעים מבחוץ, בין היתר עבור מי שמחפשים השקעה חכמה בנדל"ן.

לצד ארצות הברית ומדינות מזרח אירופה, ספרד הפכה בשנים האחרונות למקום מבוקש עבור משקיעים המחפשים נדלן בספרד שיוכל לספק תשואה טובה.

המשבר הכלכלי הוביל למסקנות ברורות, היום כדאי לקנות נדלן בספרד כי המחירים נמוכים מאד, כאשר כל התחזיות צופות שהמשבר יחלוף והמחירים יעלו בשנים הקרובות.

כתוצאה מכך, אפשר היום למצוא נכסים בזול בערים גדולות כמו ברצלונה ומדריד ולשלם עליהם מחירים אטרקטיביים מאד, מתוך הידיעה שההשקעה תחזיר את עצמה ואף יותר מכך – בהמשך.

עם זאת, לצד הכדאיות המידית בהשקעה בנדל"ן ספרדי, עולה השאלה האם התהליך הבירוקרטי והמפותל שעוברים משקיעים מול הממשל הספרדי יכול להיות פשוט יותר, אילו רק היו אזרחי המדינה.

בלי אזרחות, אבל עם עזרה בדרך

דירה להשקעה בספרד
דירה להשקעה בספרד

רכישת נדלן בספרד, שהפכה כאמור אטרקטיבית מאד למשקיעים בשנים האחרונות, לא מבטיחה אזרחות מקומית או תושבות קבע באופן אוטומטי, אבל היא יכולה לעזור להאיץ את תהליך קבלת האזרחות עבור מי שמעוניין בדרכון מקומי.

אם אתם ישראלים שרוצים להשקיע בנדל"ן ספרדי ועומדים בתנאי העיקרי של קבלת אזרחות ספרדית – כצאצאי מגורשי ספרד, תוכלו לחבר בין הרצון להשקיע במדינה ובין תהליך קבלת האזרחות.

התנאי העיקרי לקבלת אזרחות ספרדית הוא להוכיח קשר משפחתי למגורשי ספרד.

הבשורה הזו ניתנה לישראלים ויהודים רבים לאחר שהממשלה בספרד החליטה לשנות את החוק ולאפשר לצאצאי מגורשי ספרד לפנות לקבלת אזרחות.

במהלך התהליך נדרש אותו צאצא להוכיח את הקשר הספרדי, דרך הצגת השושלת המשפחתית ומסמכים שמגבים אותה, נוכחות ברשימת שמות המשפחה הנפוצים בקרב מגורשי ספרד וידיעת השפה.

לצד בדיקת הרקע המשפחתי, בודקת ממשלת ספרד גם את החיבור המודרני והמידי לספרד ולתרבות שלה.

במהלך בדיקת הזכאות, בודקים האם אותו אדם מכיר את התרבות הספרדית, את הכלכלה וההיסטוריה. כלומר – אם אתם מחזיקים כיום בנכס בספרד ומנהלים בה התנהלות עסקית כלשהי, הדבר יכול לעזור לכם בתהליך קבלת האזרחות.

רצון למשוך למדינה משקיעים זרים

איפה כדאי דירה בספרד
דירה להשקעה בספרד

המשבר הכלכלי שאפיין את ספרד של השנים האחרונות גרם לשלטונות לשנות כיוון ולאפשר כמה שיותר פעילות של משקיעים זרים, מה שהוביל לתנופה בהשקעות נדלן בספרד.

הממשלה מעודדת השקעות זרות ורוצה לראות כמה שיותר אנשים שמגיעים לספרד ומנהלים בה את השקעותיהם.

למשל על ידי ויזת זהב של ספרד.

הזרמת הכסף הזה לתוך הכלכלה הספרדית עוזר להתאוששותה וגם משאיר את ספרד כמדינה רלוונטית וחזקה בתוך האיחוד האירופאי, למרות המשבר.

המצב של ספרד, לצד ההחלטה לאפשר לישראלים לקבל אזרחות ספרדית מחזקת את העובדה שמי שעומד בקריטריונים וגם משקיע בנכס במדינה, יוכל לקבל אזרחות או מעמד של תושב קבע – בתהליך מסודר ופחות תובעני מאלו המתקיימים בארצות אחרות.

המומלצים
תוכן עניינים
לשיחה עם נציג
מאמרים אחרונים
ילידי רומניה ומתגוררים בארץ?

בדקו את זכאותם לקבלת אזרחות רומנית אזרחות רומנית ודרכון רומני הם למעשה דרכון אירופאי! אחד מהמקומות שהפך להיות פופולרי במיוחד בקרב ישראלים רבים התקופה האחרונה

קרא עוד »
רילוקיישן לספרד

רגע לפני רילוקיישן לספרד: האם מגיעה לי אזרחות ספרדית? הפרסומים על אפשרויות קבלת אזרחות ספרדית ופורטוגלית מלווים בשנים האחרונות את כל מי שבמשפחתו יש חיבור

קרא עוד »
דילוג לתוכן